Tyle wyprać

Jak prać oto jest pytanie 

Przy pieluchowaniu wielorazowym się pierze, logiczne. Jak byłam w ciąży to każdy mi mówił:
- nie dasz rady
- tyle będziesz prać
- daje ci tydzień

Pieluchuje już 5 miesiąc i naprawdę nie jest ciężko.
Piorę średnio co 2-3 dni. Zdarzało mi się prać nawet co 4 dni - choć to był już hardkor.

A teraz jak się do tego zabrać? Czyli jak prać :)

1. przechowywanie prania. Najlepiej zaopatrzyć się w osobny brudnik na pieluchy. Ja mam wiaderko z przykryciem. Przykrycie jest bardzo ważne. Dziewczyny używają wiaderek z Ikea.

2. Usuwanie "2" z pieluszek.

3. Jeżeli są jakieś wielkie plamy można używać mydełka do odplamiania. NA razie nie musiałam korzystać nawet na kukpi

4. Nie namaczać pieluch - namaczanie sprzyja rozwojowi bakterii.

5. Do pralki wkładamy:
                   - luzem - tetrę, wkłady do pieluch
                   - w worku do prania - otulacze, kieszonki, ASO, formowanki

6. Używamy proszku do prania dla dzieci oraz odkażacza Nappy fresch 

7. NIE UŻYWAMY PŁYNU ZMIĘKCZAJĄCEGO !!!!!!

8. Pierzemy w temperaturze zalecanej przez producenta na metce – zwykle jest to 40 stopni

9. Samą tetrę i ręczniki piorę w temperaturze 60 stopni

10. Z pieluszkami można prać ubranka dziecięce.

11. Jeżeli mamu kieszonki/formowanki/otulacze na rzepy - zapinamy rzepy

12. Jeżeli mamy kieszonki/formowanki/otulacze na napy to odpinamy.

13. Najlepiej przed praniem zrobić namaczanie albo jeżeli jest taka opcja w pralce pranie wstępne.

14. Nie prasujemy - prasowanie powoduje obniżenie chłonności

15. Pieluszki suszymy w temperaturze pokojowej, nie na kaloryferze.

16. Najlepiej suszyć na słońcu - ale zimą może być ciężko :)

Ważna uwaga: nowe pieluszki zawsze należy wyprać przed użyciem

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zasada 15 min w sprzątaniu

Keczup z cukini - Thermomix

Śluz - jak wyleczyć się z zaśluzowania