Pieluchowanie noworodka

O tym jakie są plusy pieluchowania wielorazowego już pisałam wcześniej. Ale teraz chce napisać co i jak na sam początek

Jeżeli chodzi o matematyczne wzory ile pieluszek na początek to można posłużyć się następującym wzorem

                                                        (a+1) * b
a – ilość dni, po jakich chce się prać pieluchy 
1 – dzień schnięcia
– średnia ilość pieluch zużywanych dziennie

przykładowo chce prać codziennie, przy szybkim schnięciu pieluch zakładamy, że będą schły jeden dzień, a zimą można założyć dwa dni na schnięcie

Szybko schnące pieluchy
(1+1)*6=12
wolno schnące pieluchy
(1+2)*6= 18
Wynika z tego prostego wzoru, że przy praniu codziennie wystarczy 18 pieluch plus 2-3 sztuki ekstra by mieć coś w zapasie jak te wcześniejsze będą schły.



Przed przystąpieniem do pieluchowania wielorazowego wszędzie czytałam, że noworodek tyle moczy, tak często trzeba zmieniać. Nie wiem jak u was będzie to wyglądać, jednak moje dziecko przebierałam co 3h. Czasami co 2. godziny. Jednak w nocy na samym początku były pieluchy jednorazowe ( wynikało to z fakty, że kilka osób przyniosło mi je w formie prezenty- musiałam zużyć )

U mnie dla noworodka sprawdziło się:

- tetra ( dużo tetry) - żadnej nie kupiłam. Mama posprawdzała szafy i znalazła jeszcze tetrę po mnie, czyli miała dobre 29 lat :) ale średnio polecam na początek 30-40 sztuk tetry.
- otulacze Newborn, nie polecam kupowania otulaczy OS bo będą za dużo, mimo opini producenta, że są przystosowanie dla noworodka. Nie są. Otulaczy miałąm 5 sztuk. Miałam otulacze PUL. tutaj jest przykład
- wkłady do pieluszek NB. przykład

Jeżeli chcecie zaszaleć i mieć jakieś ekstra dodatki to polecam:

- formowanki - dobre na noc czy na jakieś dłuższe wyjazdy/spacery. Ja miałam 3 formowanki i polecam z mrumru. Nie polecam formowanek z pupusa, no u mnie się nie sprawdziły. Bardzo szynko były mokre, mimo wielokrotnego prania
- otulacze wełniane - mi nie podpasowały, ale znam dziewczyny, które tylko ich używają. Tu też polecam otulacze z mrumru- są fajne i stosunkowo tanie.
- wełniane gatki - tu dla noworodka rozmiar XS - S będzie za duża. Ty polecam re-gatki


No i RELEWACYJNE są papierki biodegradowalne do pieluszek. Są świetne. Wkłada się je na pieluszkę i jak dziecko zrobi kupkę to prawie całość jest na papierku, który wyrzuca się do WC i pieluszka jest prawie czysta


Najczęściej kupowałam z formy pupus, dlatego linki są głównie do nich. Nikt nie sponsoruje tego wpisu.  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zasada 15 min w sprzątaniu

Keczup z cukini - Thermomix

Śluz - jak wyleczyć się z zaśluzowania