TRUSKAWKI - pierwsze przetwory

Och jak wspaniale !!!! W końcu przyszedł czerwiec a z nim truskawki
Kocham truskawki Uwielbiam truskawki. Truskawki to letni sens mojego życia :-D
Na samym początku jak widziałem cenę 12 zł za kilogram to aż chwytałam się za głowę i płakałam z żalu.
Ale nie ma co się załamywać już pyszne truskaweczki u mnie na targu są za 6 zł. Kupiłam z 4 kilo i zniknęły w 2 dni. Takie pyszne.
Dziś już takie małe truskawki dostałam od Pani na targu za 4 zł. Idealne na pierwszy w tym roku dżem.
Od razu przystąpiłam do działania.
Rok temu robiłam wszystko "ręcznie" ale w tym roku postawiłam użyć Harmomixa.
Całość zajęła mi 15 min.
Przepis:
1kg truskawek
1 żelfix 2:1
łyżka soku z cytryny
300 g cukru
Nie lubię bardzo słodkich dżemów dlatego zawsze daje mniej cukru. W przepisie mojej mamy jest 500g. Jeżeli ktoś kocha słodycze  i jest tak zwaną " słodką" dupką polecam dać te 500g cukru.
Truskawki miksuję 3sek/ obr6
Dodaję żelfix i cukier i mieszam 6 sek/obr 4
a następnie gotuję 15min/100stopni/obr2
Jeżeli zacznie kipieć to zmniejszyć temperaturę do 90 stopni. Oczywiście mi zaczął kipieć :) wszystko wyciekło, zalało pół blatu i całe kafelki :P ale to nic dżem rekompensuje to - jest pyszny.
Ale polecam robić w thermo czy harmo po pół kilo. Nic nie kipi.
Przelać do wyparzonych słoiczków, dobrze zakręcić i odwrócić do góry dnem.
Teoretycznie jak wlewa się gorący dżem do słoiczków to nie trzeba zagotowywać, ale ja zawsze mam lęki i obawy, że otworze taki słoiczek zimą i dupa blada spleśniały. Dlatego zawsze jeszcze zagotowuje.
Prędkości robienia dżemu jest oszałamiająca. POLECAM jest PYCHOTKA
IMG_20170616_184714

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zasada 15 min w sprzątaniu

Keczup z cukini - Thermomix

Zero waste Idea !!!