Domowy chleb. Prosto i szybko

Ostatnio każdy wszystko robi sam w domu i nic już się nie kupuje w sklepie. I bardzo dobrze !!!!
Robienie w domu chleba jest szybkie, łatwe i przyjemne. Zrobienie dwóch bochenków zajmuje mi 15 min roboty, 10 min czekanie, 30 min garowania i 30 min pieczenia.

Co jest nam potrzebne ???
- foremka do chleba foremka do chleb a
- mikser albo robot kuchenny
zelmer
z reszta bardzo polecam ten robocik. Ciasto wyrobi w mgnieniu oka, białka ubije w raz dwa trzy. Ogólnie nie używam już miksera tylko do wszystkiego ten robocik. Cena w granicach 700 zł.
- piekarnik :))
- sylikonowy pędzelek do smarowania brytfanny olejem syl
- rękawice do wyciągania nagrzanej formy z piekarnika

A co z przepisem??
U mnie w domu jest chleb na drożdżach, bo ile razu brałam się za robienie zakwasu z mąki żytniej to nigdy, NIGDY mi nie wychodził. Zawsze spleśniał. A już kontaktowałam się z wysoko wykwalifikowanymi piekarzami i prosiłam ich o dokładny przepis na zakwas. Ale nigdy mi nie wyszedł ;/
Mój chleb jest na drożdżach, dlatego jakieś 15 min przed robieniem pieczywka warto zrobić zaczyn drożdżowy.
Potrzebujemy do tego:
- 40 ml letniej wody
- 20 g drożdży świezych
- 1 łyżka mąki pszennej
- 1 łyżeczka cukru
Wszystko mieszamy i czekamy ok 15 min aż się ruszy i urośnie.
IMG_20170606_160922
IMG_20170606_163945

W tym czasie przygotowujemy resztę składników. Na jeden bochenek potrzebne jest:
- 500g mąki. Ja używam 40g mąki owsianej, 260g mąki pszennej oraz 200 g mąki żytniej
- 300 ml letniej wody
- 2 łyżeczki soli
-1 łyżeczkę cukru
- 3 łyżki oleju
można dodać czarnuszki/żurawiny/siemienia lnianego/płatki owsiane
całość mieszamy, dodajemy cały zaczyn i dalej mieszamy. W Robociku Zelmera mieszam 5 min na obrotach 6IMG_20170606_163938
Przekładamy całość do brytfanki i odstawiamy w spokojnym, ciepłym miejscu do wyrośnięcia.
IMG_20170606_172255
Jak chleb będzie lekko wystawał ponad krawędź to wkładamy do nagrzanego piekarnika.
Pieczemy 30 min, 200 stopni.
Po tym czasie wyciągamy i od razu wyjmujemy z foremki.

Zajadamy się pysznym świeżym chlebkiem

Mniam !!!! :)IMG_20170529_211057

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zasada 15 min w sprzątaniu

Keczup z cukini - Thermomix

Zero waste Idea !!!